Week 13, 14, 15 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Wouter Berg - WaarBenJij.nu Week 13, 14, 15 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Wouter Berg - WaarBenJij.nu

Week 13, 14, 15

Door: Wouter Van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Wouter

29 Mei 2016 | Oostenrijk, Wenen

In de afgelopen 3 Weken heb ik best wel wat meegemaakt in Wenen. Niet alleen ga ik met vrienden veel uit vanwege het mooie weer, maar ben ik o.a. bij het jaarlijkse zomerconcert bij schloss schönbrun geweest. Samen met een groep vrienden uit de ERASMUS-groep en mijn studentenwoning hebben we daar echt een groot spektakel meegemaakt. Het schönbrun zomerconcert is een van de grootste Weense concerten dat elk jaar plaatsvindt. Er waren duizenden mensen en we hadden echt een prima plekje in het publiek. Het concert eindigde laat in de nacht en we zijn daarna nog kort in een kroeg gegaan om de avond mooi af te sluiten.

Inmiddels zijn de laatste lessen van mijn stage in zicht. De les van de komende weken heb ik per mail naar mijn begeleider gestuurd en zijn positief beoordeeld. In week 15 heb ik op stage meegedaan aan een theaterproject, waarbij ik de jongeren heb begeleid in het project. dit project vond ook buiten de NMS plaats. Ook hebben we een leuke foto gemaakt met ik, mijn medestudent en mijn klas.
Het meedoen en begeleiden van het project vond ik erg interessant en is zeker een onvergetelijke ervaring geweest.

Op de PH heb ik een media-workshop georganiseerd en uitgevoerd van 105 minuten. Dit had me heel wat voorbereiding en verdieping gekost, maar was zeker de moeite waard. Voor de rest lopen de cursussen goed maar komen ook die binnenkort tot hun einde in juni.

In het einde van week 15 ben ik ook met de ERASMUS groep mee op excursie geweest naar Graz. daar heb ik vele musea en bezichtigingen bezocht (o.a. de wapenkamers). In totaal zijn we daar ongeveer 24 uur geweest en dus hebben we daar ook in een hotel overnacht. We hadden veel vrije tijd (zeker 75% van de excursie), zodat we met onze 24-uur-museumpas veel de stad zelf konden verkennen. Ook hadden we een vervoerspas gekregen. Graz was erg mooi en interessant (maar vooral ook anders. Toch voel ik me in Wenen meer thuis.

Voor de komende weken heb ik nog veel afspraken met mijn vrienden gepland en ga ik bijvoorbeeld komende maandag naar de bioscoop.



  • 30 Mei 2016 - 10:56

    Jacqueline Gerrits:

    Hallo Wouter,

    fijn dat je mij alsnog toegevoegd hebt zodat ik ook je blogs kan lezen. Je hebt een indrukwekkend vakkenpakket! Leuk te lezen dat je zoveel onderneemt.

    Groetjes, Jacqueline

  • 31 Mei 2016 - 14:02

    Walter De Jager:

    Endlich kann ich dein Blog jetzt auch lesen! Gut, dass du so viel unternimmst und dass du auch Graz mit einem Besuch beehrt hast. Ich mag beide Städte, kann mir aber deine Liebe für Wien gut vorstellen. Hast du schon einen österreichischen Akzent???

    Walter

  • 02 Juni 2016 - 22:54

    Sissy:

    Hallo Wouter,
    wie schön, dass du schreibst, dass du dich in Wien zu hause fühlst! Inwiefern findest du Graz denn anders? Worin siehst du denn die größten Unterschiede?
    Was war den das für ein theaterprojekt?Was genau haben die Schuler und du den gemacht? Wie kommt es, dass du schreibst, dass es eine unvergessliche Erfahrung geworden ist?
    Und was für einen Workshop hast du den gegeben? Das klinkt ja superspannend. Für wen war er? Und was waren die Themen?
    Was für ein Konzert war das denn in Schönbrun?
    Viel Spaß im Kino!
    schöne Grüße
    Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Hallo, Mijn naam is Wouter (21) en ik ben een ERASMUS student in Wenen (Oostenrijk). Momenteel loop ik de lerarenopleiding Duits op de HAN in Nijmegen.

Actief sinds 04 Maart 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 2334

Voorgaande reizen:

17 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Erasmus student in Wenen door Wouter

Landen bezocht: